Decemberstress: 15 tips om mindful de feestdagen door te komen | Yogakledingonline.nl | yogakledingonline.nl
Vanwege covid-19 merken wij helaas dat de bezorging door PostNL vertraagd kan zijn, dit geldt ook voor retouren. Hou hier alsjeblieft rekening mee met je bestelling.

DECEMBERSTRESS: ZO KOM JE MINDFUL DE FEESTDAGEN DOOR

  • Geplaatst op
  • Door Renee Bus
DECEMBERSTRESS: ZO KOM JE MINDFUL DE FEESTDAGEN DOOR

Decemberstress is een feit. Heb jij wat extra aandacht en liefde voor jezelf nodig om rustig door de feestdagen te komen? Wij hebben 15 tips voor je op een rijtje gezet...

Decemberstress: Zo kom je mindful de feestdagen door

Decemberstress is een feit. Terwijl de feestdagen voor sommigen de leukste periode van het jaar zijn, is het voor de meeste mensen juist het tegenovergestelde. Deze maand staat in het teken van sociale verplichtingen (corona proof natuurlijk). Cadeautjes kopen, etentjes, er komt van alles bij kijken. Zelfzorg en rust staan vaak helemaal onderaan het lijstje. Het resultaat? The most wonderful time of the year voelt – als we eerlijk zijn – alles behalve wonderful.

 

Wil jij juist nu wat extra aandacht en liefde in jezelf stoppen maar weet je niet waar te beginnen? Deze 15 tips helpen jou om decemberstress te verminderen en de feestdagen mindful te ervaren!

 

    1. Bedenk eerst wat jouw behoeftes zijn en kijk waar jij tegen aanloopt. Tip: schrijf het op zodat je jouw behoeftes helder voor je kunt zien.

    2. Als je een lijstje maakt met je prioriteiten, vergeet jezelf niet. Wat geeft je energie? Hoe kun je opladen? Zet dát op je lijst!

    3. Zorg voor frisse lucht en daglicht. Vooral in de winter heb je zo veel mogelijk daglicht nodig.

    4. Zorg voor beweging! Ga elke dag een stukje wandelen (dan heb je ook gelijk punt 3 afgevinkt), volg een yoga lesje of ga lekker sporten. Goed voor de fysieke en mentale gezondheid!

    5. Eet met aandacht voor je lichaam. Het is lastig om gezond te eten tijdens de feestdagen, met al die lekkere koekjes en comfort food. Probeer er toch op te letten en kijk hoe je lichaam reageert.

    6. Beoefen dankbaarheid. Dit kun je doen door op te schrijven waar je dankbaar voor bent of met een meditatie

    7. Vertraag bewust, geef je grenzen aan en laat je niet meeslepen door de buitenwereld.

    8. Probeer je mindset te veranderen. Vervang Ik moet… met Ik wil… Dit verandert de focus en geeft rust.

    9. Laat je perfectionisme los. Het hoeft en het kan niet altijd perfect.

    10. Bewust (niet) shoppen.

    11. Laat je door iets verwonderen. Ga tijdens je wandeling eens kijken naar alle mooie kerstlichtjes en geniet alsof je nog kind bent. Er is een reden dat kinderen geen last hebben van decemberstress. :-)

    12. Laat je emoties komen en gaan. Het helpt om je emoties te benoemen, zo kun je ze beter een plekje geven.

    13. Haal bewust adem.

    14. Houd af en toe een social media break. Zet je telefoon uit en geniet van het moment.

    15. Verbind met je dierbaren en luister met volle aandacht. Zitten de maatregelen jou in de weg? Kijk of je toch kunt samenkomen. Desnoods door een wandeling buiten te maken of door een bijzondere kerst borrel via Zoom. Wees creatief!

 

Zorg goed voor jezelf en voorkom de decemberstress. Laten we dit jaar extra genieten van de feestdagen. Heb je nog meer tips om het jaar mindful af te sluiten? Deel ze met ons via social media.